ΡΩΜΙΟΙ (Γιατί Ρωμιοί)

29 Ιαν 2015

med-romioi: Πώς θα εξασφαλίσετε την υγεία της καρδιάς σας

1) Δεν καπνίζετε. Προσοχή Νούμερο 1, η άμεση παύση καπνίσματος!

Μια από τις δραστικότερες αλλαγές που μπορείτε να κάνετε είναι να σταματήσετε το κάπνισμα, ενεργητικό και παθητικό.
Το πρόβλημα φυσικά είναι εντονότερο, όταν είστε ο ίδιος καπνιστής, καθώς μια τέτοια συνήθεια ανεβάζει σημαντικά τις πιθανότητες να αντιμετωπίσετε στο μέλλον καρδιακό ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Δεν είναι ποτέ αργά για να το κόψετε, ενώ από τη στιγμή που θα το σταματήσετε, μέσα σε 5 χρόνια, ρίχνετε κιόλας κατά 40% τις πιθανότητες καρδιακών νοσημάτων.

2) Διατηρείτε ένα φυσιολογικό βάρος. Λιτός Βίος με σωματική αξιοπρέπεια.
Η παχυσαρκία και το αυξημένο λίπος στο σώμα ενός, συμβάλει σημαντικά στο ρίσκο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, γι' αυτό και ένα φυσιολογικό βάρος ή, καλύτερα, ένας φυσιολογικός δείκτης μάζας σώματος, είναι στη δεύτερη θέση αυτής της λίστας. Μπορεί να έχετε μερικά κιλά παραπάνω, αλλά η καρδιαγγειακή υγεία σας να είναι σε καλά επίπεδα, αν τηρείτε κάποιο στοιχειώδες πρόγραμμα γυμναστικής και μια σωστή διατροφή.

3) Γυμνάζεστε τουλάχιστον 3 ώρες την εβδομάδα. Άντε κουνηθείτε
Η συνήθεια της καθημερινής γυμναστικής, επιδρά σημαντικά στη μείωση των πιθανοτήτων μελλοντικών καρδιακών προβλημάτων κατά το εντυπωσιακό 46%, σύμφωνα με σχετικές έρευνες. Ζητήστε, λοιπόν, από το γυμναστή του γυμναστηρίου σας, να σας καθοδηγήσει σε αεροβικές ασκήσεις που θα προσφέρουν αποτελεσματικά στην υγεία της καρδιάς σας.

4) Μην ξεπερνάτε τις 7 ώρες τηλεόραση την εβδομάδα. Αμάν πια αυτή η τηλεόραση
Όσο περισσότερο χρόνο περνάτε βυθισμένοι στον καναπέ σας, τόσο περισσότερο ρίχνετε το μέσο όρο ζωής σας, όσο περισσότερο τρώτε μπροστά από την τηλεόραση, τόσο πιο ανεξέλεγκτα τρώτε και όσο πιο αργά τη νύχτα κάνετε χρήση ψηφιακών συσκευών, τόσο περισσότερο διαταράσσετε τον ύπνο σας.
Το κακό με όλες τις παραπάνω συνήθειες είναι ότι χάνετε χρόνο από τη ζωή σας, που θα μπορούσατε να εκμεταλλευτείτε για να γυμναστείτε ή να φροντίσετε με κάποιο άλλο τρόπο την υγεία της καρδιάς σας, όπως είναι η παρέα με φίλους και η χαλάρωση, διαβάζοντας ένα βιβλίο.

5) Πίνετε μέχρι ένα ποτήρι αλκοόλ την ημέρα.
Αν συνηθίζετε να πίνετε ένα ποτηράκι κρασί κάθε βράδυ για να ηρεμήσετε από την πίεση της ημέρας, δεν χρειάζεται να το σταματήσετε, αρκεί να μην υπερβείτε την ποσότητα του ενός ποτηριού. Αν δεν το συνηθίζετε και έχετε άλλους τρόπους να χαλαρώνετε, μη θεωρήσετε αυτή την πρόταση σαν προτροπή  για να το ξεκινήσετε (το αλκοόλ). Αυτό το όριο, αφορά όσους πίνουν και όχι όσους δεν πίνουν.

6) Τρώτε σωστά (περιορισμένη λήψη κόκκινου κρέατος και λιπαρών και αλατιού)
Δε θα μπορούσε να απουσιάζει η σωστή διατροφή από μια λίστα υγιεινής ζωής και ενίσχυσης της καρδιακής λειτουργίας. Η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, ξηρών καρπών, οσπρίων, ψαριών και η περιορισμένη λήψη κόκκινου κρέατος και λιπαρών και αλατιού, είναι μια σωστή εκκίνηση για μια καλή λειτουργία του οργανισμού και σωστή υγεία της καρδιάς.