ΡΩΜΙΟΙ (Γιατί Ρωμιοί)

23 Μαρ 2015

Επικοινωνία μέσω... σκέψης και οικιακά ρομπότ

Τα παιδιά αναμένεται πως όταν μεγαλώσουν θα θεωρούν ως δεδομένο ότι όλα τα αντικείμενα θα πρέπει να είναι διασυνδεδεμένα μεταξύ τους.

Τα παιδιά αναμένεται πως όταν μεγαλώσουν θα θεωρούν ως δεδομένο ότι όλα τα αντικείμενα θα πρέπει να είναι διασυνδεδεμένα μεταξύ τους.

Του Δημήτρη Μαλλά 
dmallas@pegasus.gr

Ρομπότ για τις οικιακές δουλειές, μακροζωία αλλά και τη δυνατότητα επικοινωνίας με τη... σκέψη είναι ορισμένες από τις προσδοκίες που έχουν οι καταναλωτές από την εξέλιξη της τεχνολογίας σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο. Οι τάσεις αυτές περιλαμβάνονται σε μία λίστα με τις πιο «καυτές» προσδοκίες που έχει διαμορφώσει το Εργαστήρι Κατανωλωτών (Consumer Lab) της σουηδικής Ericsson.

«Ορισμένες από τις προσδοκίες μας προκάλεσαν έκπληξη γιατί οι καταναλωτές περιμένουν εξελίξεις ακόμη και μέσα στο 2015», σημειώνει στην «Η» ο Μίκαελ Μπορν, επικεφαλής ερευνών του Ericsson Consumer Lab, τον οποίο συναντήσαμε στο πλαίσιο του Mobile World Congress. Από την άλλη πλευρά, αρκετές από τις τάσεις είναι από αυτές που περιλαμβάνονται σε αρκετές αντίστοιχες λίστες και επιπλέον υπάρχουν ενδείξεις ότι θα δούμε να γίνονται ιδιαίτερα δημοφιλείς.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η τάση για παρακολούθηση όλο και περισσότερου video και τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω του Διαδικτύου. Οι καταναλωτές στρέφονται πλέον στο αποκαλούμενο streaming περιεχόμενο, καθώς οι σχετικές υπηρεσίες, οι οποίες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, τους επιτρέπουν να παρακολουθούν το περιεχόμενο που θέλουν τη στιγμή που το επιθυμούν.

«Έξυπνο» σπίτι
Περισσότεροι από τους μισούς κατόχους smartphone θα ήθελαν τα σπίτια τους να διαθέτουν αισθητήρες που να τους ενημερώνουν αυτόματα για θέματα που άπτονται με τις παροχές ρεύματος ή νερού ή για το πότε τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας έρχονται ή φεύγουν.

Πέραν των αισθητήρων, όμως, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, όπως σημειώνει ο κ. Μπορν, η «επιστροφή» των οικιακών ρομπότ. Το 64% των καταναλωτών πιστεύει ότι μέχρι το 2020 θα υπάρχει μία γκάμα από οικιακά ρομπότ που θα βοηθούν στις καθημερινές οικιακές δουλειές. Μέχρι στιγμής, πάντως, οι μόνες συσκευές αυτής της κατηγορίας είναι οι σκούπες - ρομπότ που υπάρχουν στην αγορά από αρκετούς μεγάλους κατασκευαστές.

Ακόμη, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι εφαρμογές και υπηρεσίες που σχετίζονται με τη μέτρηση των θερμίδων ή τους βοηθούν να γυμναστούν θα τους επιτρέψουν να ζουν περισσότερο.

Μοίρασμα σκέψεων
Σύμφωνα με τον κ. Μπορν, η πιο ενδιαφέρουσα προσδοκία των καταναλωτών είναι η επικοινωνία μέσω της... σκέψης. Το 40% των κατόχων smartphones υποστηρίζει ότι θα ήθελε να χρησιμοποιεί μία συσκευή που θα τη φορά και θα επιτρέπει να επικοινωνεί με άλλους ανθρώπους -επίσης χρήστες της ίδιας συσκευής- μέσω αποκλειστικά της σκέψης! Το πιο ενδιαφέρον είναι πως από αυτούς που εκδήλωσαν ενδιαφέρον τα δύο τρίτα περιμένουν να υπάρχει τέτοια συσκευή ευρέως διαθέσιμη μέχρι το 2020.

Από εκεί και πέρα οι περισσότερες προσδοκίες δείχνουν πιο κοντά στην πραγματικότητα. Το 70% περιμένει ότι μέχρι το 2020 θα υπάρχουν εφαρμογές μέσω των οποίων οι πολίτες θα ενημερώνουν τους συμπολίτες τους για την κίνηση στον δρόμο, για το πώς να εξοικονομούν ενέργεια αλλά και να κάνουν ελέγχους ποιότητας στο νερό που πίνουμε! Η εποχή των «έξυπνων» πολιτών έρχεται πιο κοντά, με τους καταναλωτές να δηλώνουν έτοιμοι να ενοικιάζουν δωμάτια, εξοπλισμό και συσκευές που δεν χρειάζονται, εκμεταλλευόμενοι σχετικές υπηρεσίες.

Από εκεί και πέρα, το ψηφιακό πορτοφόλι δείχνει να είναι προ των πυλών και οι καταναλωτές δηλώνουν έτοιμοι να περιορίσουν τη χρήση μετρητών αξιοποιώντας τις δυνατότητες των smartphones για διεκπεραίωση συναλλαγών.

Επίσης, περισσότεροι από τους μισούς ανησυχούν για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων τους και θέλουν να επικοινωνούν με τη χρήση κρυπτογράφησης.

Δικτυωμένα παιδιά
Ο κ. Μπορν πάντως εκτιμά ότι μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες προσδοκίες σχετίζεται με την επόμενη γενιά. Η έρευνα του Ericsson Consumer Lab έδειξε ότι οι πολίτες αναμένουν πως τα σημερινά παιδιά, όταν μεγαλώσουν, θα θεωρούν ως δεδομένο ότι όλες οι συσκευές και τα αντικείμενα θα διασυνδέονται μεταξύ τους! «Γνωρίζουμε ότι τα σημερινά παιδιά είναι ψηφιακοί ?ιθαγενείς? που μεγαλώνουν μέσα σε ένα απόλυτα ψηφιακό περιβάλλον, θεωρώντας ότι το Διαδίκτυο θα είναι παντού και τα πάντα είναι διασυνδεδεμένα», σημειώνει ο επικεφαλής ερευνών του Ericsson Consumer Lab.