ΡΩΜΙΟΙ (Γιατί Ρωμιοί)

7 Ιουλ 2015

Grexit και στο .... καμάκι;



Καημένη δεκαετία του '80!
Κρίμα που σε κοροϊδεύαμε
"Απέσβετο και λάλον ύδωρ"

Α! Ρε Στάθη. Πού'σαι να δεις τα χάλια. Ούτε μπικίνι στο γιαλό. 


Μετά τα τελευταία δραματικά γεγονότα φαίνεται ότι έχουμε ολική κατάρρευση στον Τουρισμό. Οι tour operators προχώρησαν και σήμερα σε μαζικές τουριστικές ακυρώσεις. Ακυρώνουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και ας χάνουν το 50% των χρημάτων  Σε κρίσιμη φάση βρίσκεται τις τελευταίες 48 ώρες ο τουρισμός της νησιωτικής Ελλάδας και ιδιαίτερα της Κρήτης, των Δωδεκανήσων και Επτανήσων. Πηγές των τουριστικών ενώσεων από Κρήτη και Δωδεκάνησα μιλούν για μια δραματική απειλή που λίγο θέλει να «τινάξει» όλη την τουριστική σεζόν «στον αέρα», προκαλώντας ανυπολόγιστες ζημιές στην απασχόληση.

Μειώθηκαν οι κρατήσεις κατά 75% στην ΚρήτηΤο πλέον ανησυχητικό είναι ότι έχουν μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό οι κρατήσεις εισιτηρίων. Το μεγαλύτερο πλήγμα το έχει δεχθεί σύμφωνα με στελέχη της ακτοπλοΐας η Κρήτη  όπου οι κρατήσεις έχουν μειωθεί  κατά 75%.

« Όπου οι γραμμές στηρίζονταν περισσότερο σε Έλληνες τουρίστες και ταξιδευτές εκεί παρατηρείται μειωμένο το ενδιαφέρον για κρατήσεις», τονίζουν ναυτικοί πράκτορες: «Αυτό συμβαίνει και στην Κρήτη».

Μεγάλο πλήγμα έχουν δεχθεί και οι γραμμές του Σαρωνικού, όπου κυρίως μετακινούνται Έλληνες. Υπάρχουν πλοία που φεύγουν με 10 και 20 άτομα ανά δρομολόγιο, στην «καρδιά» του καλοκαιριού.

Ο μέσος όρος της μείωσης των κρατήσεων ανέρχεται στο 50% και προϊδεάζει  για το τι θα συμβεί τους επόμενους μήνες του καλοκαιριού. Προβλήματα έχουν και οι δυτικές Κυκλάδες, Κύθνος, Σέριφος, Σίφνος και Μήλος όπου η μείωση των κρατήσεων φθάνει το 40%. Στην Παροναξία η μείωση των κρατήσεων αγγίζει το 30%.

Οι δραματικές αυτές εξελίξεις οδηγούν τις εταιρείες σε σκέψεις για  μειώσεις δρομολογίων ειδικά στις γραμμές όπου  τα μέλη του πληρώματος είναι περισσότερα από τους  επιβάτες. Ανάλογα με τις κρατήσεις θα πράττουν,  δημιουργώντας όμως με αυτόν τον τρόπο έμφραγμα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες της χώρας και απομονώνοντας τους νησιώτες.

Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις με  χρέη που ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο ευρώ βλέπουν την καταστροφή κατάματα αφού περιμένουν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο για να κάνουν τζίρο.

Αποδεικνύεται στην πράξη ότι ο εσωτερικός τουρισμός είναι ο αιμοδότης της ακτοπλοΐας αφού οι ξένοι τουρίστες προτιμούν τις πτήσεις τσάρτερ για να πηγαίνουν απευθείας από τη χώρα τους στο νησί που επιλέγουν.