ΡΩΜΙΟΙ (Γιατί Ρωμιοί)

22 Δεκ 2015

ΤΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ ΤΟΥΡΛΩΤΗΣ

Την φωτογραφία που βλέπετε μου την έστειλε ο Γιάννης Χειλάκης και αφορά το πάλαι ποτέ Ταχυδρομείο - ΟΤΕ - Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (τρία σε ένα) της Τουρλωτής στο οποίο ο πατέρας μου Εμμανουήλ Μαστοράκης υπηρέτησε από την 1η Ιανουαρίου του 1960 έως τον Απρίλιο του 1983. Συνδέομαι συναισθηματικά με το κτίριο διότι σαν μικρό παιδί επισκεπτόμουν πρωί και απόγευμα τα γραφεία, περιεργαζόμουν τις τηλεφωνικές συσκευές, τους μεταλλάκτες, τους τηλεφωνικούς καταλόγους κλπ και φυσικά ζητούσα κάθε πρωί και κάθε απόγευμα 2 δραχμές από τον πατέρα μου (είχα στάνταρ ταρίφα). Ακόμα τον βοηθούσα όταν είχε πολύ δουλειά και ερχόμουν σε επαφή με όλη την τοπική κοινωνία. Πρόλαβα την φωτογραφία του Κωνσταντίνου και της Άννας-Μαρίας να δεσπόζει στην αίθουσα, και φυσικά του Παπαδόπουλου κλπ. Κάποτε κάλεσαν τον πατέρα μου (επί δικτατορίας) στο Σταθμό Χωροφυλακής γιατί δεν ανύψωνε την Ελληνική Σημαία κάθε πρωί στο κτίριο ως όφειλε και ούτε "συμμορφώθηκε" αλλά τους βρήκε νομική εξήγηση. Ήταν η μόνη δημόσια υπηρεσία της Τουρλωτής που δεν συμμορφώθηκε με τας "υποδείξεις της Χωροφυλακής" μετά την 21η Απριλίου για υποχρεωτική καθημερινή έπαρση της Σημαίας. Ενθυμούμαι τον πατέρα μου να δουλεύει πάντα και την ημέρα των Χριστουγέννων και την ημέρα του Πάσχα όλα τα χρόνια μέχρι περίπου το '75-'76 όταν έγιναν τα αυτόματα τηλέφωνα και καταργήθηκε η χειρωνακτική σύνδεση των τηλεφωνικών γραμμών. Ξέρω πολλές Ιστορίες. Μακάρι να είχα χρόνο να τις έγραφα σε ένα βιβλίο.

Nίκος Ε. Μαστοράκης